اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

بهینه سازی وردپرس و افزایش فروش وب سایت


امیررضا | سه شنبه, ۴ آبان ۱۴۰۰, ۱۹:۴۸
مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه
یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار، نحوه افزایش فروش محصولات‌شان است. برای این منظور روش‌ها و راهکارهای زیادی وجود دارد که به کمک آن بتوان میزان فروش محصول را افزایش داد. یکی از این شیوه‌ها، ورود به دنیای دیجیتال و آنلاین است. با توجه به هزینه‌های بالایی کدنویسی سایت تعداد زیادی از شرکت‌ها برای فروش اینترنتی خود، به سوی استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس رفته‌اند تا بتوانند با کمترین هزینه، وب سایت خود را به عموم افراد ارائه دهند. اما برای استفاده از قالب وردپرس بایستی آن را بهینه کرده تا موجب راحتی کاربر و افزایش فروش شود.
فهرست مطالب
روش های ‌بهینه‌سازی سایت وردپرس بالا بردن سرعت قالب وردپرس اعتماد سازی طراحی صفحه فرود برای محصول نصب افزونه وردپرس بررسی نسخه موبایل استفاده از برچسب محصولات تحلیل رفتار کاربران سخن آخر
برای این منظور، روش‌های گوناگونی وجود دارد مانند بهبود سرعت سایت، تحلیل رفتار کاربران، نصب چت آنلاین در وردپرس و سایر شیوه‌هایی که در ادامه به صورت مختصر و کامل به آنها می‌پردازیم تا بتوانید با پیاده‌سازی روش‌های بهینه‌سازی وردپرس، سایت خود را ارتقا داده و فروش بالایی را تجربه کنید.
روش های ‌بهینه‌سازی سایت وردپرس
برای آنکه بتوانید فروش خوب داشته باشید باید سایت‌تان را بهینه کنید تا با بالاترین عملکرد در اختیار کاربران قرار گیرد. در ادامه به برخی از شیوه‌های بهینه‌سازی وب سایت اشاره شده است: - بالابردن سرعت قالب وردپرس - اعتماد سازی - طراحی صفحه فرود برای محصول - نصب افزونه وردپرس - بررسی نسخه موبایل - استفاده از برچسب محصولات - تحلیل رفتار کاربران
بالا بردن سرعت قالب وردپرس
اولین موضوع مهم برای آنکه بتوانید فروش بالایی را تجریه کنید افزایش سرعت وب سایت می‌باشد. سرعت وب سایت موضوع مهم و قابل اهمیتی است زیرا بر روی تمامی عملکرد سایت‌تان تاثیرگذار است. اگر کاربر بعد از ورود به سایت با سرعت پایین مواجه شود به سرعت از آن وب سایت خارج می‌شود. در نتیجه علاوه بر آنکه با محصولات و شیوه‌کاری شما آشنا نمی‌شود بر روی برندیگ شما نیز اثر منفی می‌گذارد. به طور کلی سعی کنید سرعت بارگذاری وب سایت‌تان کم‌تر از ۳ ثانیه باشد.
اعتماد سازی
برای آنکه بتوانید فروش خود را افزایش دهید باید اعتمادسازی بین شما و کاربران ایجاد شود. روش‌های زیادی برای جلب اعتماد کاربر وجود دارد. مانند داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) یا معرفی و حمایت از جانب افراد مشهور و اینفلوئنسرها (تاثیرگذار) و... اما یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین شیوه‌ها، پشتیبانی آنلاین در وردپرس است. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران احساس نزدیکی به شما کنند و بتوانند راحت‌تر خرید خود را انجام دهند. زیرا یکی از پارامترهای مهم برای مشتریان، داشتن پشتیبانی آنلاین است که بدانند شما در دسترس هستید و می‌توانند مشکلات خود را با شما در میان بگذارند. پس گفتگوی آنلاین وردپرس یکی دیگر از شیوه‌هایی است که علاوه بر جلب اعتماد، موجب افزایش فروش نیز خواهد شد.
طراحی صفحه فرود برای محصول
یکی دیگر از شیوه‌های افزایش فروش، طراحی صفحه فرود است. برای محصولی که قصد فروش آن را دارید صفحه‌ای اختصاصی و مجزا طراحی کنید. سپس با بهینه‌سازی آن صفحه می‌توانید به افزایش فروش‌تان کمک نمایید. طراحی صفحه فرود (لندینگ) باید از نظر گرافیکی و محتوایی نیز اصولی را رعایت کنید تا به دیده‌ شدن صفحه طراحی شده کمک نماید. برخی از ویژگی‌های صفحه فرود عبارتست از: ۱- غافلگیرکننده بودن برای مخاطب ۲- مختصر و مفید بودن محتوای لندیگ ۳- پرهیز از شلوغ بودن و مینیمال بودن ۴- استفاده از تصاویر هوشمندانه ۵- استفاده از واژه‎‌های گیرا ۶- ریسپانسیو بودن برای صفحات کوچک ۷- باعث معطلی کاربر نشود ۸- قابل رهگیری و بررسی رفتار کاربر باشد ۹- مرتب کاربر رو به صفحات دیگر هدایت نکند ۱۰- دعوت به اقدام (Call To Action) خوبی داشته باشد
نصب افزونه وردپرس
نصب افزونه قابلیتی است که سایت‌های وردپرسی به صاحبان کسب‌وکار می‌دهند تا در چند ثانیه بتوانید امکانات مورد نیاز خود را به کاربران ارائه دهید. یکی از این افزونه‌ها که امروزه بسیار پرطرفدار است افزونه ووکامرس(WooCommerce) است که برای سایت‌های فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث راحتی کاربر و فروش بیشتر می‌شود. همچنین از دیگر افزونه‌های مهم، افزونه افزایش سرعت وردپرس است. لطفا توجه نمایید شما می‌توانید با حذف افزونه‌های غیر کاربردی سرعت و بهره‌وری سایت خود را بیشتر نمایید. علاوه بر این، افزونه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به افزایش بهتر تجربه کاربری کمک نماید. البته در وردپرس نیز امکان کدنویسی وجود دارد و می‌توانید برای برخی از امکانات، کدنویسی را نیز انجام دهید. مثلا برای ایجاد گفتگوی آنلاین وردپرس می‌توانید علاوه بر استفاده از افزونه‌ها، کدنویسی نیز انجام دهید.
بررسی نسخه موبایل
امروزه بیشتر کاربران از طریق تلفن همراه وارد سایت‌ها شده و خرید می‌کنند. به همین دلیل باید وب سایت خود را برای کاربران موبایل نیز بهینه نمایید. زیرا در غیر این صورت زمانی که فردی با موبایل وارد سایت شما می‌شود و کلمات و یا تصاویر دیر بارگذاری شده یا اصلا باز نشود و یا حتی گاهی ممکن است به صورت نامنظم نمایش داده شود که تمامی این اتفاق‌ها باعث خروج سریع کاربران و حس بد تجربه کاربری شده و این موضوع قدرت تجارت شما را کاهش داده و موجب از دست دادن مشتریان نیز می‌گردد.
استفاده از برچسب محصولات
یکی از مواردی که باعث میشود فروش محصولات بیشتر شود استفاده از برچسب محصولات می‌باشد. البته این موضوع بسیار حساس است و باید طبق اصول از آن استفاده کرد. در غیر اینصورت می‌تواند موجب آسیب رسیدن به سایت شود. در سایت‌های فروشگاهی می‌توانید از محصولات و یا برند آنها در برچسب استفاده کرده تا آن صفحات را متمایز سازید.
تحلیل رفتار کاربران
مورد دیگری که می‌تواند موجب افزایش فروش سایت شود تحلیل رفتار کاربران وب سایت است. شما با آنالیز عملکرد آنها می‌توانید از نقاط ضعف و مثبت سایت‌تان آگاه شده و آنها را رفع نمایید. به عنوان مثال، ممکن است محصولی را ارائه دهید که نیاز به دکمه راهنمایی داشته باشد. که با این تحلیل و بررسی به این موضوع پی برده و آن را در سایت خود قرار می‌دهید.

نحوه ایجاد گفتگوی آنلاین وردپرس

همانظور که در قسمتهای پیشین اشاره کردیم یکی از مواردی که موجب بهینه‌سازی وردپرس و افزایش فروش می‌شود، داشتن چت آنلاین وردپرس است و یکی از راحت‌ترین شیوه‌ها برای ایجاد این امکان در سایت، نصب چت آنلاین اینجانب است. این چت آنلاین که در سایت‌های وردپرسی به خوبی قابل استفاده است به شما امکانات فراوانی داده و هسته نرم افزاری آن به صورت منظم در حال آپدیت شدن است. به وسیله این ابزار، شما می‌توانید به صورت همیشگی در حال ارتباط با مشتریان بوده و فروش خود را افزایش دهید. موضوع مهم در استفاده از چت آنلاین وردپرس برای سایت، نحوه گفتگو اپراتور با مشتری است که در این مقاله به طور کامل و جامع ترفندها و تکنیک‌هایی که باید با آن‌ها آشنا شوید را مطرح کرده‌ایم. این ابزار علاوه بر ایجاد امکان پشتیبانی در سایت، باعث تقویت برندینگ بیزنس‌ها نیز می‌شود.
سخن آخر
در این مقاله سعی کردیم شیوه‌هایی برای بهینه‌سازی سایت وردپرس و افزایش فروش را به شما ارائه دهیم. اینجانب به عنوان قلب کسب‌وکار شما، همواره برای بهبود عملکرد وب سایت‌تان و ایجاد وجود چت آنلاین در وردپرس به شما کمک می‌نماید. با توجه به مطالب ارائه شده، شما از چه روش‌هایی در جهت افزایش بهره‌وری وب سایت وردپرس خود کمک می‌گیرید؟ لطفا نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک گذارید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره‌های اینجانب تماس گرفته تا تیم پشتیبانی شما را راهنمایی نمایند.
۴۹۱
منبع : اینجانب

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran