اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

۵ نکته مهم برای شروع گفتگو با مشتری در ابزار چت آنلاین


امیررضا | شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰, ۱۹:۰۸
مدت زمان مطالعه : ۵ دقیقه
سرویس پشتیبانی چت آنلاین، جزء شیوه‌های نوین در فروش اینترنتی محسوب می‌شود. با توجه به شرایط کنونی، کسب‌وکارهای اینترنتی رونق زیادی پیدا کرده‌اند. اما اگر مشتری هنگام خرید از سایت با مشکل و یا پرسشی رو به رو شود؛ باید به گونه‌ای آن را از شما بپرسد.تعداد زیادی از وب سایت‌ها برای این منظور بخش پرسش و پاسخ قرار داده‌اند. اما گاهی اوقات مشتریان عجله داشته و یا تحمل انتظار برای دریافت پرسش خود را ندارند و اینگونه شما مشتریان خود را از دست خواهید داد. اما راه حلی که علاوه بر جذب کاربران، باعث اعتماد سازی بیشتر نیز می‌شود؛ طراحی پلتفرم چت آنلاین با مشتری است.
فهرست مطالب
۱ـ پاسخ‌دهی کوتاه در چت آنلاین ۲ـ عدم ارسال پیام آماده در چت آنلاین ۳ـ استفاده از لحن و جملات مثبت در چت ۴ـ جلوگیری از پرگویی در چت ۵ـ استفاده از نام مشتری در چت آنلاین جمع بندی
نحوه اطلاع رسانی و مشاوره شما در ابزارک چت آنلاین، ارتباط مستقیمی با فروش محصول و خدمات شما دارد.
از مزایای ابزار آنلاین چت، میتوان به ارتباط مستقیمی که با مشتریان خود در هر لحظه برقرار می‌کنید؛ اشاره کرد. اما پرسشی که برای استفاده از ابزار چت آنلاین مطرح می‌شود؛ این است که بهترین شیوه گفتگو با مشتری در ابزارک چت آنلاین چیست؟ ما با توجه به تجربه خود در این زمینه نکات مهم و حائز اهمیت برای شروع چت آنلاین و ادامه گفتگو با مشتریان وب سایت را در ادامه بیان می‌کنیم:
۱ـ پاسخ‌دهی کوتاه در چت آنلاین
اولین موضوعی که در ابزارک چت آنلاین باید دقت کنید؛ پاسخ‌دهی کوتاه و مفید است. هیچگاه به چتی طولانی با مشتری نپردازید. حداکثر زمان مناسب برای گفتگو با مشتری درباره محصول و مشاوره مربوط به آن، ۱۰ دقیقه است. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که اولین پیام ارسال شده از جانب شما، تعیین کننده ادامه گفتگو بوده، پس بهتر است پاسخ اولین پیام مشتری را به سرعت و بدون معطلی بدهید در غیر اینصورت ممکن است مشتری از خرید منصرف شود.
۲ـ عدم ارسال پیام آماده در چت آنلاین
نکته بعدی که هنگام استفاده از پلتفرم چت آنلاین با مشتری، باید دقت کنید؛ عدم ارسال پیام‌های آماده و از پیش تعیین شده است. به عبارت ساده‌تر، نباید مانند یک ربات رفتار کنید. ایجاد تعامل و حس خوشایند برای مشتری برگ برنده شما در فروش اینترنتی است. اما دقت نمایید که باید آنالیزگر خوبی باشید و بعد از چند پیام متوجه خصوصیات و اخلاقیات مشتری خود شده و طبق آن رفتار نمایید. به عبارت ساده‌تر، باید لحنی مناسب با مشتری را از آغاز تا انتهای گفتگو حفظ کنید. به عنوان مثال، معمولا افراد هنری علاقه به ایجاد صمیمیت بیشتر دارند و می‌توانید با این افراد صمیمی‌تر رفتار کنید اما گروهی از مشتریان نیز اگر از شما صمیمیتی بیش از حد نرمال ببینند؛ حس ناخوشایندی را از آن چت گرفته و سایت‌تان را به سرعت ترک می‌کنند. پس قبل از هر چیزی باید روانشناسی شخصیت‌های مختلف را مطالعه کنید تا بتوانید بر اساس ویژگی‌های مشتریان برخوردی مناسب را ارائه دهید.
۳ـ استفاده از لحن و جملات مثبت در چت
موضوع مهم دیگری که باید در گفتگو با مشتری در نظر داشته باشید؛ این است که اگر مطلب و یا پرسشی را نمی‌دانید یا پاسخ آن خیر است؛ هیچگاه به صورت مستقیم آن را بیان نکنید و با جملاتی مانند اطلاعات تکمیلی را خدمتتان اعلام می‌کنیم و. . . میتوانید مشتری خود را حفظ نمایید. به طور کلی، باید از جملات مثبت استفاده کنید تا حس خوبی را به مشتری منتقل نمایید.
۴ـ جلوگیری از پرگویی در چت
موضوعی که در سرویس چت آنلاین با مشتری بسیار اهمیت دارد؛ این است که اکثر کاربران تمایلی به گفتگوهای اضافه ندارند. احوال پرسی یکی از این نوع گفتگوهاست که باعث دفع کاربران می‌شود. پس برای شروع گفتگو با مشتری، پیامی حاوی احوال پرسی ارسال نکنید و یا نهایتاً در قالب یک پیام بعد از احوال پرسی پاسخ مشتری را بدهید.
۵ـ استفاده از نام مشتری در چت آنلاین
یکی از شیوه‌های گفتگوی اثر بخش با مشتریان استفاده از نام آن‌ها است. با این روش اعتماد سازی و حس مثبتی را در مخاطب خود ایجاد می‌کنید و موجب تعامل و صمیمیت با او می‌شوید.
جمع بندی
در نهایت نیز به خاطر داشته باشید که نحوه اطلاع رسانی و مشاوره شما، ارتباط مستقیمی با فروش محصول دارد. پس علاوه بر رعایت نکات گفته شده در این مقاله، به ارائه مشاوره‌ای مناسب با محصولات نیز بپردازید تا بتوانید تعامل اثربخشی را برقرار نمایید. بیماری کرونا با وجود مشکلات فراوانی که ایجاد کرده است؛ توانسته موجب رونق‌دهی کسب‌وکارهای آنلاین شود. پس از این فرصت استفاده کرده و تجارت خود را آنلاین کنید و با استفاده از سرویس پشتیبانی چت آنلاین، ارتباط مستقیم و لحظهای مناسبی را با مشتریان خود ایجاد نمایید. شرکت اینجانب به عنوان پلتفرمی برای ارائه انواع ابزارهای چت آنلاین توانسته با سال‌ها سابقه و تجربه در این حوزه یکی از شرکتهای موفق در ابزار چت انلاین به شمار رود. اینجانب قلب کسب‌وکار شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا تیم پشتیبانی اینجانب، شما را راهنمایی کرده و بتوانید با کمک سرویس چت آنلاین کسب‌وکار خود را رونق بخشید.
۲۷۸
منبع : اینجانب

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran