اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

افتتاح نخستین پایگاه شبیه سازی مریخ در چین


امیررضا | شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۷, ۱۷:۵۹
مدت زمان مطالعه : ۳ دقیقه
پایگاه شبیه‌سازی مریخ، که در روز جمعه افتتاح شد، در شهر منگی واقع در استانی در شمال غربی چین قرار دارد. گائو جونلینگ، بنیانگذار این پروژه، می‌گوید:
”منطقه انتخاب شده دارای سنگ‌هایی به رنگ قرمز بوده و این مکان بیشترین شباهت به مریخ را بر روی زمین دارد و ویژگی‌های طبیعی، چشم انداز و آب و هوای آن همه مشابه با سیاره سرخ بوده است.“
او گفت که شرکت‌کنندگان می‌توانند در محیط خود غوطه‌ور شوند و سعی در حل مسائلی نمایند که ممکن است در مریخ بوجود آید مانند کاشت سیب زمینی در مریخ و یا تولید برق خورشیدی و این مسائل سا‌ده‌ترین مشکلات پیش روی فضانوردان مریخی است. این شبیه‌ساز با پوشش ۵۳۳۳۰ متر مربعی خود می‌تواند در کپسول‌های خود ۶۰ نفر را جاداده و صدها نفر را در چادرهای پایه‌ای خود قرار دهد. ساخت‌و‌ساز در ماه ژوئن ۲۰۱۸ با هزینه‌ای در حدود ۱۵۰ میلیون یوان (۲۲٫۳ میلیون دلار) آغاز شد. جیائو وایکین استاد فضائی دانشگاه پکن به Global Times گفت که به دلیل ویژگی‌های خاص طبیعی و محیط خصمانه، فشار کم هوا، اختلاف دمای زیاد، تابش شدید خورشید و ماسه سنگ‌های زیاد و همچنین تفاوت‌های گسترده‌ای که در جغرافیای این منطقه حاکم بوده این بخش را جهت مطالعات و احداث شبیه‌ساز در نظر گرفته‌ایم. خبرگزاری چین اعلام کرد؛ چین در حال برنامه‌ریزی چهار ماموریت اکتشاف فضائی عمیق قبل از سال ۲۰۳۰ میلادی است. در این گزارش آمده که چین نخستین پروژۀ مریخی خود را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی خواهد کرد و انتظار می‌رود که آن را ابتدا به مدار زمین و در وهله دوم آن را بر روی سیاره سرخ قرار دهد. کاوش مریخ یک هدف بلند مدت برای بشر بوده است. جیائو خاطر نشان کرد:
”هنوز راه زیادی برای پیش بردن مردم وجود دارد تا آن‌ها بتوانند روی سیاره سرخ ساکن شوند.“
آیا حاضر به شرکت در شبیه‌سازها هستید؟
۱۵۱
منبع : globaltimes

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran