اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

رمز ارز، بیت کوین، ماینینگ، راهنمای جامع ارزهای دیجیتال | بخش دوم


امیررضا | دوشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۱:۵۷
مدت زمان مطالعه : ۸ دقیقه
در ادامه مقاله به بررسی بیشتر ارز رمزها می‌پردازیم لطفا با اینجانب همراه شوید:
فهرست مطالب
استخراج ارزهای رمزنگاری شده به چه دردی می‌خورد؟ استفاده از ارزهای رمزنگاری شده ظهور ارزهای رمزنگاری شده مبادله‌ی ارزهای رمزنگاری شده کلام آخر
۸ـ استخراج ارزهای رمزنگاری شده به چه دردی می‌خورد؟ ۹ـ استفاده از ارزهای رمزنگاری شده ۱۰ـ ظهور ارزهای رمزنگاری شده ۱۱ـ مبادله‌ی ارزهای رمزنگاری شده ۱۲ـ کلام آخر
استخراج ارزهای رمزنگاری شده به چه دردی می‌خورد؟
این سازوکار روشی است که شبکه‌های رمزارزی مثل بیت‌کوین برای بازبینی و تایید تراکنش‌های جدید از آن استفاده می‌کنند. این کار بدون نیاز به حساب‌داری متمرکزی که بانک‌ها انجام می‌دهند از خرج دوباره جلوگیری می‌کند. بلاکچین‌ها از طریق اعتماد یا آدم‌ها ایمن نمی‌شوند. آن‌ها به وسیله‌ی محاسباتی که توسط کامپیوترها صورت می‌گیرد ایمن می‌شوند! حالا می‌دانید که بلاکچین‌‌‌‌‌‌ و استخراج رمزارزها چگونه کار می‌کند. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید به یک شبکه‌ی رمزارزی ملحق شوید.
استفاده از ارزهای رمزنگاری شده
استفاده از رمزارزها مثل استفاده از ارزهای فیات نیست. شما نمی‌توانید رمزارزها را در دستتان بگیرید یا یک حساب رمزارزی باز کنید. ارزهای رمزنگاری‌ شده فقط در بلاکچین‌‌‌‌‌‌ وجود دارند. کاربران از طریق کدهایی موسوم به کلیدهای عمومی و خصوصی به رمزارزهایشان دسترسی پیدا می‌کنند. این سیستم بی‌شباهت به سیستم ایمیل نیست. آن‌جا اگر از کسی بخواهید به شما ایمیل بدهد، باید آدرس ایمیل خود را در اختیار او بگذارید. در دنیای رمزارزها هم اگر از کسی می‌خواهید برای شما رمز ارز بفرستد، باید کلید عمومی خود را به او بگویید. حالا، اگر بخواهید ایمیل‌های خود را بخوانید یا ایمیل جدید بفرستید، باید رمزعبور داشته باشید. کلیدهای خصوصی هم چنین کاربردی دارند. کلیدهای خصوصی شبیه رمزعبور رمزارزها هستند. همه می‌توانند کلیدهای عمومی را ببینند، ولی کلیدهای خصوصی فقط در اختیار خود شما قرار دارد. اگر قرار باشد فقط یک نکته از این آموزش بیاموزید، باید یاد بگیرید که در امان نگه داشتن کلیدهای خصوصی فوق‌العاده مهم است! کلیدهای خصوصی و عمومی در کیف پول‌ها نگه داشته می‌شوند. کیف پول‌های رمزارزی به شکل‌های آنلاین، آفلاین، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و حتی کاغذی وجود دارند. برخی از این کیف پول‌ها را می‌توان به صورت رایگان دانلود کرد یا از طریق سایت‌های مخصوصشان مورد استفاده قرار داد. برخی از این کیف پول‌ها گران‌ترند. برای مثال، قیمت کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌تواند حدود ۱۰۰ دلار باشد. وقتی از ارزهای رمزنگاری‌ شده استفاده می‌کنید، می‌توانید چند نوع کیف پول مختلف را به کار بگیرید. هر کسی که کلیدهای خصوصی و عمومی را داشته باشد مالک آن رمز ارز است، بنابراین مراقب کیف پول خود باشید! یادتان است که گفتیم رمزارزها از نام مستعار استفاده می‌کنند؟ هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید ثابت کنید یک رمزارزها مال شماست، مگر این که کلیدهای آن را در اختیار داشته باشید. بالاتر به شما گفتیم که اولین رمز ارز چگونه به وجود آمد و چگونه کار می‌کند. علاوه بر این، گفتیم که رمزارزها چگونه ذخیره و استفاده می‌شوند. اکنون بگذارید با هم ببینیم بعد از بیت‌کوین چه رمزارزهای دیگری به وجود آمده است.
ظهور ارزهای رمزنگاری شده
بیت‌کوین نگرش آدم‌ها نسبت به پول را تغییر داد. از آن زمان تاکنون صدها رمزارزها دیگر نیز ساخته شده و همه‌ی آن‌ها می‌خواهند دنیا را تغییر دهند. چند مورد از رمزارزهایی که بعد از بیت‌کوین به وجود آمده عبارت‌اند از:
لایت‌کوین: «Litecoin» شباهت زیادی به بیت‌کوین دارد اما تراکنش‌های آن چهار برابر سریع‌تر از بیت‌کوین پردازش می‌شود. استخراج لایت‌کوین آسان‌تر از بیت‌کوین است، به همین خاطر کاربرانی که توان پردازشی کم‌تری دارند به سمت استخراج این رمز ارز می‌روند.
اتریوم: «ethereum» از فن‌آوری بلاکچینی استفاده می‌کند که نسبت به بیت‌کوین پیشرفته‌تر است. گاهی اوقات به این فن‌آوری بلاکچین‌‌‌‌‌‌ ۲.۰ می‌گویند. اتریوم به کاربران خود اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) خودشان را روی بلاکچین‌‌‌‌‌‌ اتریوم بسازند. اگر بیت‌کوین به دنبال این باشد که جایگزین بانک‌ها شود، اتریوم می‌خواهد جایگزین همه‌ی بسترها شود. توسعه‌دهندگان اتریوم می‌توانند نسخه‌ی dApp اپلیکیشن‌های متمرکزی چون فیسبوک، آمازون، توئیتر یا حتی گوگل را بسازند! این پلتفرم فراتر از یک ارز رمزنگاری ‌شده‌ی ساده است. اما به رمزارزی که دیگر واقعاً یک رمز ارز نیست چه می‌توان گفت؟ این همان اتریوم است! پلتفرمی که از فن‌آوری بلاکچین‌‌‌‌‌‌ برای ساختن و میزبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند.
مبادله‌ی ارزهای رمزنگاری شده
در طول این سال‌ها مبادله‌ی رمزارزها به یک تجارت بسیار بزرگ بدل شده است. مجموع ارزش همه‌ی رمزارزهای دنیا بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار است. فقط امروز حدود ۱۷ میلیارد رمز ارز خرید و فروش شده است. چگونه رمز ارز مبادله نماییم؟ برای مبادله‌ی آنلاین رمزارزها می‌توانید از صرافی‌هایی چون باینانس (Binance)، بیت ‌استمپ (Bitstamp) و کوین ‌بیس (Coinbase) استفاده کنید. علاوه بر این از طریق سایت‌هایی نظیر LocalBitcoins.com نیز می‌توانید این ارزهای رمزنگاری‌ شده را به صورت مستقیم و با خود اشخاص مبادله نمایید. معامله‌گران می‌توانند میلیون‌ها دلار پول دربیاورند و همه‌ی این پول‌ها را در یک آن از دست بدهند. ارزهای رمزنگاری ‌شده در یک شب تولید و به همان سرعت ناپدید می‌شوند. توصیه‌ی ما به تازه‌واردان این است که با همان‌قدر پول معامله کنید که توان از دست دادنش را دارید. شاید فکر کنید این حرف خیلی کلیشه‌ای است، ولی باور بکنید یا نه، حقیقت دارد. مبادله‌ی رمزارزها باید نه به عنوان راهی برای یک شبه پول‌دار شدن، بلکه به عنوان روشی برای حمایت از رمزارزها به کار گرفته شود. از ابتدای مقاله تاکنون با بخش مهمی از مفاهیم دنیای رمزارزها آشنا شده‌اید.
کلام آخر
تا این‌جا فهمیدیم که رمز ارز چیست و چگونه کار می‌کند. مضاف بر این می‌دانیم که این ارزها چگونه ذخیره می‌شوند و کجا باید آن‌ها را مبادله کرد. اما درک رمزارزها فراتر از درک بلاکچین‌‌‌‌‌‌ و استخراج است. برای درک رمزارزها باید بدانید که این فن‌آوری به چه درد شما می‌خورد. رمزارزها توانایی این را دارند که زندگی ما را برای همیشه تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا کنترل پول و اطلاعات خود را در اختیار بگیرید. بعضی‌ها این فن‌آوری را نادیده گرفته و امیدوارند که این جریان هرچه زودتر محو شود. اما بقیه با این جنبش همراه می‌شوند. شما جزو کدام دسته‌اید؟ در بخش دوم این مقاله اطلاعات تکمیل‌تری از ارز رمزها یاد گرفتید. آیا جواب خود را یافته‌اید؟ لطفا نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک گذارید. .:: مقاله جامع ارز رمزها | بخش اول ::.
۱۵۸
منبع : finmag

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran