اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

بیل گیتس از خطرات گاوها هشدار داده، دنیا باید حرف او را جدی بگیرد


امیررضا | دوشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۷, ۱۰:۰۸
مدت زمان مطالعه : ۳ دقیقه
بیل گیتس یک صندوق ۱ میلیارد دلاری دارد که از سوی میلیاردرهای دیگر جمع‌آوری شده است و آماده سرمایه گذاری و کمک به راه اندازی و تحقیق جهت حل مشکل تغییرات اقلیمی است.
او در روز سه شنبه، در نامه سالانه خود با همسرش ملیندا گفت: که اصلاح تغییرات آب و هوایی، مهم‌تر از گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر است، اگرچه پیشرفت در آنجا مورد تشویق قرار می‌گیرد.
او به دنبال شیوه‌های دوستانه محیط زیست برای ساخت بتن و فولاد و همچنین ایده‌هایی برای مقابله با متان تولید شده توسط گاوها است «زمانی که آنها از خود گاز متان تولید می‌کنند» بیل گیتس در نامه سالانه خود گفت:
”من آرزو می‌کنم بیشتر مردم به طور کامل درک کنند که چه چیزی برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی لازم خواهد شد.“

هر ساله موسس مایکروسافت و همسرش ملیندا نامه‌ای را منتشر می‌کنند که حاوی نکاتی است که باعث تشویق، نگرانی و تعجب همگان می‌شود. موضوعات در این نامه از تجربه‌های این زن و شوهر با انگیزه در سراسر جهان برای مبارزه با فقر، بیماری و سایر مشکلات گرفته شده است.
بیل گیتس با برنامه‌هایی که توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس و از طریق Breakthrough Energy Ventures تأمین مالی شده، یک صندوق سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری ترتیب داده که رهبری آن توسط یکی از میلیاردرهای این گروه (جف بیسوس، مارک بنویف، ریچارد برانسون، رید هافمن ، جک مامور، جورج سوروس، تام استایر، مگ ویتمن و مارک زوکربرگ در آن عضویت دارند) انجام می‌شود و با تغییرات اقلیمی مقابله می‌کنند.
همچنین این صندوق به دنبال سرمایه گذاری بر روی استارتاپ‌هایی است که در راه اندازی و تحقیق در مورد پنج حوزه که او آن را «چالش‌های بزرگ» نامیده می‌باشند از جمله:

» کشاورزی
» ساختمان
» برق
» تولید
» حمل و نقل

بیل گیتس در این نامه اظهار داشت که پیشرفت قابل توجهی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید برق انجام شده اما او می‌گوید که دو منطقه هستند که دارای ۲۱ و ۲۴ درصد از کل گازهای گلخانه‌ای جهان هستند که به شدت نادیده گرفته شده‌اند و این مناطق به تولید مصالح ساختمانی و دامپروری محکوم‌اند.
او گفت که ساخت موادی مانند فولاد و سیمان نیاز به مقدار زیادی سوخت‌های فسیلی دارد و این‌ها فرایندهایی هستند که کربن زیادی را وارد جو می‌کنند. گیتس گفت: جهان در مسیر احداث ساختمان‌های خود تا سال ۲۰۶۰ است و این همانند این است که هر ماه شهری به مانند نیویورک در گوشه کنار جهان بنا شود.
وی افزود:
”ما باید راهی پیدا کنیم تا افزایش پیشرفت‌مان با افزایش تغییرات اقلیمی همراه نباشد.“

دامپروری یکی دیگر راه‌های تولید گازهای گلخانه‌ای از جمله متان است. گیتس می‌گوید شاید تصویر گاوهای شیری که بر روی تپه‌های سبز حرکت می‌کنند برایتان جالب بیاید اما آنطور که او می گوید گاز معده آنها حجم بالایی از متان را وارد جو می‌کند.
وی افزود:
”یکی از چیزهای عجیبی که باور نمی کردم هیچگاه در موردش مطلب بنویسم نفخ شکم گاوها است.“

او از ممنوعیت دامداری یا پایان ساخت‌وساز و یا حمل‌و‌نقل حرفی نزده، او فقط می‌خواهد دنیا بیشتر به راه حل‌هایی دست یابد تا بتواند مناطق پر خطر از نظر تولید گازهای گلخانه‌ای که موجب تغییرات اقلیمی شده‌اند را کنترل نماییم.

نظر شما در مورد گاز‌های گلخانه‌ای چیست؟ آیا تغییرات اقلیمی در ایران مشهود هستند؟
۱۳۴
منبع : businessinsider

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran