اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

سیگار کشیدن می تواند باعث بروز آسیب جدی بر بینایی شود


امیررضا | چهارشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۷, ۱۱:۱۵
مدت زمان مطالعه : ۳ دقیقه
پژوهشگران Rutgers می‌گویند که مصرف روزانه بیش از ۲۰ سیگار می‌تواند به بینایی شما آسیب برساند. این تحقیق در نشریه journal Psychiatry Research منتشر شده است.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برآورد می‌کنند که ۳۴.۳ میلیون بزرگسال در ایالات متحده در حال حاضر سیگار می‌کشند و بیش از ۱۶ میلیون نفر مبتلا به بیماری‌های مرتبط با سیگار کشیدن هستند که بسیاری از آنان سیستم قلبی_عروقی ناسالمی دارند.

این مطالعه شامل ۷۱ فرد سالم بود که کمتر از ۱۵ نخ سیگار در روز می‌کشیدند و ۶۳ نفر دیگر بیش از ۲۰ نخ سیگار در روز می‌کشیدند. افراد گروه دوم «معتاد به تنباکو» تشخیص داده شده بودند و هیچ اقدامی برای ترک آن نداشتند. شرکت‌کنندگان در بین ۲۵ تا ۴۵ سال سن داشتند که هنگام بررسی با نمودار استاندارد بینایی، بینایی طبیعی داشتند یا بینایی آن‌ها اصلاح و طبیعی‌ شده بود.
در حالی که شرکت‌کنندگان مورد آزمایش در فاصله ۱٫۵ متری جلوی مانیتور ۱۹ اینچی مجهز به پرتوی کاتدی نشسته بودند که محرک‌ها را نشان می‌داد، پژوهشگران هم‌زمان هر دو چشم آن‌ها را بررسی می‌کردند و می‌خواستند ببینند شرکت‌کنندگان چگونه سطوح کنتراست «تفاوت‌های جزئی در سایه‌ها» و رنگ‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهند.

یافته‌ها نشان داد تغییرات قابل توجهی در بینایی افراد سیگاری در رنگ تشخیص سطوح رنگی قرمز‌سبز و آبی‌زرد وجود دارد که نشان می‌دهد که مصرف مواد محرک اعصاب باعث از بین رفتن بینایی رنگی می‌شود. آنها همچنین دریافتند که افراد سیگاری‌ در مقایسه با افراد غیر سیگاری توانایی تشخیص کنتراست و رنگ‌هایشان به شدت کاهش یافته بود.
سیگار شامل ترکیبات متعددی است که برای سلامتی مضر است و با کاهش ضخامت لایه‌های مغز و ضایعات مغزی همراه است، که مناطقی از لوب پیشانی را درگیر می‌کند که نقش مهمی در حرکت‌های اختیاری و کنترل تفکر دارد.

استدلال استیون سیلور اشتاین مدیر تحقیق در سازمان بهداشت و روان دانشگاه رابرت این بود که مصرف سیگار حتی باعث عدم کنترل تفکر شده و با کاهش فعالیت در ناحیه‌ای از مغز می‌شود که بینایی را پردازش و کنترل می‌کند. مطالعات قبلی نشان داده که سیگارکشیدن مستمر خطر تباهی لکه‌ی زرد «دژنراسیون ماکولا» را دوبرابر می‌کند. نتایج ما نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد سیگار یا قرار گرفتن در معرض ترکیبات آن بر روی تشخیص بصری و پردازش‌های تصویری افراد اثر سوء داشته و خواهد داشت.
پژوهشگران توضیح فیزیولوژیکی برای یافته‌های خود ارائه نمی‌کنند؛ اما استیون سیلور اشتاین می‌گوید:
”از مطالعه اثرات نیکوتین موجود در سیگار به سیستم عروقی به این یافته رسیدم که این ماده آسیب جدی به عروق خونی و نورون‌های شبکیه چشم وارد میکند. یافته‌ها نشان می‌دهد که تحقیقات در زمینه اختلالات پردازش تصویر در سایر گروه‌ها مانند افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی که اغلب مصرف سیگارشان بیش از حد است باید سیگار کشیدن خود را در نظر بگیرند و یا به طور مستقل سیگاری‌ها را در مقابل افراد غیر سیگاری بررسی نمایند.“


آیا هنوز هم از مصرف سیگار رنج می‌برید؟ چنانچه برای ترک آن انگیزه می‌خواهید، آن انگیزه چیست؟
۱۴۰
منبع : sciencedaily

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran