اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

۶ فایده از مصرف روزانه خرما که تاکنون نمی دانستید


امیررضا | چهارشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷, ۱۱:۲۴
مدت زمان مطالعه : ۳ دقیقه
آیا تاکنون فکر کرده‌اید که خوردن خرما می‌تواند چه تغییراتی در بدن شما ایجاد کند؟ احتمالا نه! اکثر مردم تمایلی به فکر کردن در خصوص خواص مواد غذایی و تغییراتی که آن‌ها در بدن‌شان ایجاد می‌کنند ندارند. اما خواص این میوه کوچک بسیار شگفت انگیز است. در این مقاله می‌گوییم که مصرف منظم ۳ عدد خرما در روز به مدت یک هفته می‌تواند چه اثرات مفیدی را به همراه داشته باشد:
فهرست مطالب
۱ـ کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ۲ـ انرژی زیاد و طولانی مدت ۳ـ سلامت دستگاه گوارش ۴ـ افزایش تمرکز و خلق و خوی مناسب ۵ـ درمان هموروئید ۶ـ کاهش سکته قلبی
۱ـ کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ
خرما کمک می‌کند که حرکت مواد غذایی در سیستم گوارشی شما منظم‌تر صورت گیرد. همچنین این میوه باعث رشد باکتری‌های خوب و از بین بردن باکتری‌های مضری می‌شود که عاملی مهم در رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ هستند.
۲ـ انرژی زیاد و طولانی مدت
خرما حاوی قندهای طبیعی چون گلوکز، فروکتوز و ساکاروز هست. ترکیب این قندها می‌تواند انرژی زیادی به شما دهد. بر خلاف نوشیدنی‌های انرژی‌زا این میوه دارای منابع سالمی چون فیبر، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست.
۳ـ سلامت دستگاه گوارش
بعضی از افراد به دلیل تغذیه نامناسب یا نداشتن یک رژیم غذایی سالم دچار اختلال در سیستم گوارشی خود می‌شوند. اما نباید نگران بود چون موادی طبیعی زیادی هستند که به این عملکرد وارد شده و آن را تغییر می‌دهند. یکی از این مواد خرماست. مصرف روزانه ۳ عدد از آن می‌تواند ۱۲ گرم فیبر به شما دهد که این ۴۸ درصد از مصرف روزانه شما را تامین می‌کند. مصرف فیبر باعث جلوگیری از یبوست و ترویج حرکات منظم روده شده و به سلامت گوارشی شما کمک می‌کند.
بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان می‌دهد که افرادی که ۷ عدد خرما در روز طی ۲۱ روز مصرف نموده‌اند باعث بهبود دفعات مدفوع و افزایش حرکت‌های روده‌ای آنان شده است.


۴ـ افزایش تمرکز و خلق و خوی مناسب
داده‌ها حاوی از وجود ویتامین B6 در این میوه حکایت می‌کند. این ویتامین باعث بهبود عملکرد مغزی serotonin و norepinephrine می‌شود. سروتونین به نوبه خود خلق و خوی را تنظیم می‌کند و نوراپی‌نفرین به بدن شما کمک می‌کند تا با استرس مقابله کنید. اما طبق تحقیقات صورت گرفته کمبود ویتامین B6 با افسردگی در ارتباط است. بنابراین زمانی که خلق و خوی شما خوب بوده و استرسی نداشته باشید تمرکز شما افزایش یافته و آماده یادگیری خواهید بود.
۵ـ درمان هموروئید
هموروئید نوعی بیماری است که در عروق خونی ناحیه زیرین دستگاه گوارش ایجاد می‌شود. این بیماری اغلب به دلیل یبوست ایجاد می‌شود و اغلب هم با درد شدید همراه است. اما نگران نباشید چون این مرض قابل درمان است. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که یک رژیم غذایی با فیبر زیاد داشته باشید. خرما دارای منابع فیبر بوده و به درمان شما کمک شایانی خواهد کرد.
۶ـ کاهش سکته قلبی
پتاسیم موجود در خرما باعث کاهش LDL (کلسترول بد) می‌شود. این ماده با رسوب در شریان‌ها منجر به سکته مغزی و قلبی می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد زنان مسنی که مصرف پتاسیم بیشتری نسبت به افراد دیگر داشته‌اند خطر ابتلاء به سکته‌های مغزی و قلبی و مرگ و میر کم‌تری را شاهد بوده‌اند.

نظر شما چیست؟ آیا خرما در رژیم غذایی شما جایگاهی دارد؟
۱۹۷
منبع : Foodprevent

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran