۱۰ درصد تخفیف پلان دیبا به مدت محدود | تمدید یا خرید | هم اکنون اقدام کنید

اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

ساعت اپل فردی را که بیماری قلبی داشت و خود مطلع نبود را نجات داد


امیررضا | جمعه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۷:۴۰
مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه
این فرد که در انگلستان زندگی می‌کند ناگهان متوجه اخطاری از سوی ساعت خود شد. این در حالی است که او احساس خوبی داشت و علائم بیماری قلبی در او نمایان نبود. کوین پیرسون به همراه پدرش به یک قرار ملاقات رفته بود و متوجه آلارم ضربان قلب اپل واچ خود شد. ساعت، ضربان ۱۶۱ تپش در دقیقه را ثبت نمود. این ضربان حتی از سقف ضربان قلب ورزشکاران در تمرین‌های شدید هم فراتر است. ساعت اپل همچنان هشدارهایی به کوین می‌داد اما او هیچگونه احساسی از حمله قلبی حس نمی‌کرد. وی در این‌باره می‌گوید:
”در لحظه‌ای که اپل واچ دائم هشدار می‌داد، نشستم و نگاه خود را به صفحه انداختم تا ببینم ضربانم کاهش می‌یابد یا نه، که دیدم از نقطه ۱۶۱ به محدوده ۷۹ تا ۱۳۵ تپش در دقیقه رسیده است.“


او نگران بود که هشدار دهنده ساعت علائم را نادرست ثبت می‌کند. در این هنگام به بیمارستان مراجعه نمود و از پزشکان خواست تا وضعیت وی را بررسی نمایند. با بررسی‌های انجام شده، پزشکان به این نتیجه رسیدند که او از «فیبریلاسیون دهلیزی» رنج می‌برد. آن‌ها او را به یک بیمارستان مجهزتر هدایت نمودند تا جدی بودن وضعیت وی برایش مشخص شود. وی با تشکر از تیم کوک و مدیر عامل شرکت اپل از اینکه توانستند با تلاش‌های خود جان او را نجات دهند قدردانی کرد. او ساعت خود را مجددا تنظیم نمود تا وضعیت هشدار را بر روی ۱۲۰ تپش در دقیقه اعلام کند. پیرسون همچنین اظهار داشت:
”من ساعت اپل خود را برای اهداف دیگری استفاده می‌نمودم. یادآوری رویدادهای تقویم، ورزش و کاهش وزن مواردی بودند که من از ساعت اپل استفاده می‌نمودم. مسئله ضربان قلب برای من موضوع مهمی نبود و من هم اطلاعی نداشتم که با افزایش آن هشدارهایی دریافت می‌نمایم. “
اگرچه دقت سنسورهای ضربان قلب اپل تا این لحظه نمی‌توانند بی نظمی‌های ضربان قلب را بررسی نمایند اما می‌توانند با ثبت تپش‌های قلب از جمله در طول ورزش و انجام هشدارهای به موقع به شخص در جهت سلامتی وی کمک شایانی نمایند. این شرکت هم اکنون در حال همکاری با «دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد آمریکا» جهت مطالعه بر روی قلب می‌باشد. یکی از مزایای این همکاری این است که هنگامی که قلب بیمار به نقطه بحرانی خود رسید، ساعت علائم مشابه وضعیت پیرسون را به تیم پزشکی ارسال می‌کند و آن‌ها می‌توانند سریعا اقدام نمایند. نویسنده: برخی بر این باورند که اگر هزینه خرید اپل واچ را صرف خرید وسایل ورزشی و تهیه غذای سالم و ارگانیک نمایند شاید نتایج بهتری را شاهد باشند. نظر شما چیست؟ آیا تجربه کار با اپل واچ را داشته‌اید؟ لطفا نظر خود را با کاربران به اشتراک گذارید.
۳۲۰
منبع : appleinsider

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran