با اتصال پنل به ربات تلگرام دریافت گزارشات حیاتی سایت شما امکان پذیر است!

اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

خودروسازی BMW از هانس زیمر کمک میگیرد؛ تولید صدای موتور در خودروهای برقی


امیررضا | یکشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸, ۱۴:۵۸
مدت زمان مطالعه : ۳ دقیقه
هانس زیمر، یکی از پرآوازه‌ترین آهنگ‌سازان جهان، به BMW در ساخت و تولید صدا برای خودروهای برقی که کاملا بی‌صدا هستند، کمک خواهد کرد. در ادامه با اینجانب همراه شوید. وقتی شروع به آهنگسازی می‌شود افراد کمی در جهان هستند که به اندازه هانس زیمر (Hans Zimmer) مورد ستایس و تشویق قرار گیرند. او یک نابغه به تمام معنا در زمینه ساخت و تنظیم موسیقی بوده است و هم اکنون توسط شرکت خودروسازی بی‌ام‌دابلیو (بی‌ام‌و) دعوت به همکاری شده است. برنامه آن‌ها ساخت صدای مجازی برای خودروهای برقی است.
هانس فلوریان زیمِر متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۵۷ میلادی است. او موسیقیدان، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی اهل فرانکفورت آلمان است. آثار او به جهت تلفیق اصوات مدرن الکترونیکی با سازهای ارکستر سمفونیک قابل توجه است. بخشی از آثار او شامل شیر شاه (جایزه‌ی اسکار بهترین آهنگ)، Interstellar، Inception و مجموعه فیلم‌های دزدان دریای کارائیب می‌شود. او چهار بار جایزه‌ی Grammy، سه بار جایزه‌ی Classical BRIT، دو بار جایزه‌ی Golden Globes و یک جایزه‌ی اسکار دریافت کرده است. همچنین زیمر در فهرست ۱۰۰ نابغه‌ی زنده قرار دارد که توسط دیلی‌تلگراف منتشر شده است. همانطور که می‌دانید یک مشکل در خودروهای برقی وجود دارد که آن هم بی صدا بودن آن‌هاست. هنگامی که یک خودروی برقی در خیابان عبور می‌کند هیچ صدایی تولید نمی‌کند که توسط عابرین محسوس باشد. این شاید به عنوان یک معضل اساسی برای این خودروها محسوب شود و باید حل شود. همچنین بی صدا بودن خودرو شاید برای راننده هم کمی کسل کننده به نظر آید. بنابراین، زیمر و رنزو ویتالی، مهندس صوت و طراح صدا در گروه BMW، گروهی را تشکیل دادند تا به این خودروها صدا بدهند.
زیمر در مورد این فرصت می‌گوید:
”من همیشه طرفدار BMW بوده‌ام. زمانی‌ که کودک بودم، برگشتن مادرم به خانه را از روی صدای خودرواش تشخیص می‌دادم. از اینکه فرصتی پیش آمده تا برای خودروهای آینده‌ی BMW صدا طراحی کنم و برای آینده‌ی تجربه‌ی رانندگی الکتریکی احساس بسازم، هیجان‌ زده‌ام.“
در آخر نتیجه‌ی کار تحت عنوان BMW IconicSounds Electric معرفی خواهد شد و در خودروهای مختلفی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. جنس تیمر، معاون ارشد شرکت BMW در این رابطه می‌گوید:
”ما می‌خواهیم BMW IconicSounds Electric، برای مشتریانی که برای صداهای احساسی ارزش قائل‌اند استفاده شود. آن‌ها با این کار رانندگی را با تمام احساس خود تجربه خواهند کرد.


 “
به نظر می‌رسد تیم اجرایی BMW به نتیجه‌ای خوب دست یابند. با توجه به آثار فاخری که هانس زیمر تا به امروز از خود به جای گذاشته باید دید این صدا چه شاهکاری از آب در می‌آید. 

نظر شما چیست؟ آیا خودروهای داخلی هم نیاز به گذاشتن صدا دارند؟ لطفا نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک گذارید.
۷۰۸
منبع : bmwblog

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran