اینجانب
قلب کسب‌و‌کار شماست

گذشته تان را جلا دهید با تبدیل تصاویر سیاه و سفید قدیمی تان به تصاویر رنگی


امیررضا | شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷, ۱۲:۱۶
مدت زمان مطالعه : ۲ دقیقه
مهندسان شرکت GovTech سنگاپور با استفاده از هوش‌مصنوعی توانسته‌اند تصاویر سیاه و سفید را به رنگی تبدیل نمایند. کالرایز که سرویسی مبتنی بر وب است می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی متکی به یادگیری عمیق، تصاویر را رنگی نماید. برای انجام این کار که به دانش و مهارت خاصی نیاز ندارید به وب‌سایت colourise.sg مراجعه نموده و در عرض چند ثانیه تصاویر قدیمی و گذشته خود را به رنگی تبدیل نمایید.
پرستون لیم که یکی از مهندسینی است که بر روی این پروژه کار کرده می‌گوید: هدف اصلی این پروژه رنگ آمیزی عکس‌های تاریخی سیاه و سفید کشور سنگاپور بوده است. جالب است بدانید که سرویس کالرایز از نظری با دیگر سرویس‌های همسان مبتنی بر هوش مصنوعی مثل Algorithmia تفاوت دارد. یکی از محدودیت‌های مهم این پروژه که در درجه اول حائز اهمیت است اینکه کاربران نمی توانند رنگ اصلی عناصر تصویر را مشخص نمایند، این به این معنی است که تصویر رنگی نهایی ممکن است قدری غیر واقع بینانه بوده و رنگ واقعی صحنه را نشان ندهد.
به گفته تیم پشتیبانی کالرایز بهترین نتیجه کار زمانی می‌باشد که شما از تصاویر با وضوح بالا که شامل انسان‌ها و مناظر طبیعی هستند استفاده نمایید. این سیستم از دیتابیس‌های بزرگی جهت شناسایی اجسام و اشیاء مختلف کمک می‌گیرد. آیا گذشته خود را رنگی نموده‌اید؟
۱۸۵
منبع : dpreview

نظرات کاربران|   ۰  نظر
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید   |   وارد شوید
نظرات کاربران
تاکنون دیدگاهی ارسال نشده است   |   اولین مال شماست :)
تبلیغات
جهت درج تبلیغات درخواست خود را به ایمیل ما ارسال نمایید...
Copyright © 2016 - 2024 enjaneb.com | All rights reserved.
Made in Iran